hanna järnklo?

För några år sen då jag kanske var 9-10 år?
Hade min pappa lite skumma funderingar.
Han har alltid velat byta efternamn av någon anldening.
Karlsson?, vad var det för fel på det tänkte jag?.
Men felet var inte efternamnet, pappa gillade faktiskt att heta Karlsson.
Men på något sätt ville han endå byta till något ''tuffare'' sa han.
Pappa gav många förslag på vad vi kunde heta i efternamn.
Men jag och min syster kände att vi ville ha kvar mammas efternamn, Lundqvist.
Mamma sa själv till oss att det var klart vi ska ha kvar vårat efternamn.
Att pappa får byta om han vill, men det var endå alltid så roligt och få höra hans förslag.
Hassedotter?  big wolf?  stora örnen?
Alla hans förslag var ju lite annorlunda, frågan är ju om han var seriös med alla?
Men de var inte de värsta han kunde komma med.
En dag kom jag och min syster hem från skolan så hade han något han ville berätta.
Man såg verkligen i hans ögon att han hade något han ville säga oss.
Han såg på oss och sa: jag har det perfekta efternamnet, jätte coolt också!
Jag och min syster kollade på varann.
JÄRNKLO sa pappa plötsligt och sedan blev det knäpptyst.
Efter kanske 1-2 min frågar pappa oss vad vi tycker.
Det enda jag och min syster gjorde då var att börja skratta.
Det gick inte att sluta heller, han kunde ju inte mena allvar, eller?
Efter den dagen då jag och min syster berättade att vi inte ville byta, så insåg han nog att de inte var några bra förslag.
Han gillar fortfarande Järnklo, eftersom det är så annourlunda.
Men idag heter han fortfarande Karlsson. Och tur är väl det.
Jag skulle inte vilja att det stod hasse Järnklo på hans firmabilar osv.

  HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA






Kommentarer
Postat av: amanda

HAHAHA! :'D

2008-09-21 @ 18:18:53
URL: http://aeolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0