hot mot st;eskil

En helt sinnesjuk grej har hänt i Eskilstuna, en grej jag faktiskt inte trodde skulle drabba lilla Eskilstuna.
Mordhot mot en skola, en elev som tidigare i veckan fått hotbrev, sms, mail osv..
En norrman hittade en hemsida där de stod saker på Engelska om vad den här mannen ska göra.
Sedan kontaktade han skolan och polisen
Jag läste på kurirens hemsida där man får en länk på den sidan som den här mannen har skrivit.
Han skriver;
 Today is the day the first school in sweden will be tremble from horrible school shotting.
at 10 AM it all begins, be afraid Eskilstuna, be VARY afraid.

lite senare skriver han sedan.

The time had come my dear friends, this is OP speaking.
I will being walking to the train at this momen: Which will arrive at 09:20 AM at my station, after that it will take  me about 15 minutes to get to Eskilstuna.
i will be walkning towards me school called ''St.eskil''  Which some of you swedes know of.
whish me luck/b/, the time as come.
My march has begun.

Jag får rysningar när jag läser det här.. Den här galningen som polisen tror sig fått tag i är nu på fri fot igen.
Jag hörde något om att han sa att han ''skämtade''. Men hur kan något sånt vara ett skämt på vilket sätt hur man än vrider och vänder på det hela?

Min syster som själv går på den skolan.. Hon ringde mig när hon var inlåst i Aulan tillsammans med de andra eleverna, polisen har omringat skolan occh hon har inte en aning om vad som händer.
Ingen av oss fick tag på mamma för hon satt i möte, lyckat!
De fick några i taget gå ut så poliserna kunde följa med dem.. Endel fick sitta där flera timmar medans andra som min syster kom ut tidigt.

Aja, hoppas verkligen att allt är lungt nu..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0